وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان
در این مقاله می خواهیم درباره وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان صحبت کنیم
و نظر متخصصینی همچون یک روانشناس خوب در کرج را در این باره برای شما بیان کنیم.
مقدمه
بر اساس نظر روانشناس خوب در کرج و همان طور که خودتان می دانید دوران نوجوانی و جوانی برای هر فرد دوران حساس و مهمی بوده و هر گونه تعلیم و آموزشی در این دوران اگر به صورت ناقص یا اشتباه انجام گیرد می تواند آسیب های جدی برای زندگی آن فرد و یا اجتماع در پی داشته باشد و چون در این سنین افراد بیشتر ساعات روزانه خود را در مدارس یا مراکز آموزشی می گذرانند از این حیث وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان یا نوجوانان بسیار مهم و حساس است که ما در این مقاله به کمک متخصص مشاوره کودک و نوجوان کلینیک روانشناسی پینار ، به برخی از آنها اشاره می کنیم.
انواع وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان
- مطابق گفته روانشناس خوب در کرج اولین موردی که می توان برای وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان کرد مربوط به مسائل مذهبی و است.
همانطور که مشاور کودک و نوجوان کلینیک پینار می گوید افرادی که در مراکز آموزشی فعالیت دارند باید به این مسئله در رشد اخلاقی نوجوانان و جوانان توجه کرده و به آنها معلومات کافی را در این باره بدهند.معلمین باید تعصب جوانان را در مقابل گروه های مختلف با دید عمیق تری نگاه کرده و به آنها معترض نشود بلکه کوشش نمایند تا از تعصبات آنها کاسته و زمینه های تعاون و همدردی را با آنها مهیا سازند. روانشناس خوب در کرج می گوید چون شاگردان از فامیل ها و آشناهای مختلف تجارب گوناگونی حاصل کرده اند بنابراین مطالعه و نوع افکارشان به یک گونه نیست. و معلمین نیز باید این موضوع را مد نظر داشته و همچنین باید صبر و حوصله خود را در مقابل مواردی مانند الفاظ رکیک یا تند نوجوانان و جوانان بالا ببرند و سعی کنند که کلام آنها را با محیط آموزشی همسو کنند.معلمین باید مسئله تزل فکری در این دوران را مد نظر داشته و سعی کنند تا موهومات پرستی و خرافات را از تفکر جوانان از بین ببرند و در این موضوع افراط یا تفریط نکنند.
- مورد بعدی که متخصص مشاوره کودک و نوجوان پینار درباره وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان می کند مربوط به تدریس و آموزش تاریخ است.
به گفته روانشناس خوب در کرج باید در تدریس تاریخ کوشش شود تا از تعصبات اجتماعی کاسته و مراقب بود که جوانان تبدیل به مقصد افراد جاه طلب و خودخواه نشوند.
- مورد بعدی که روانشناس خوب در کرج برای وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان می کند مربوط به افرادی است که دروس اجتماعی را آموزش می دهند.
مشاور کودک و نوجوان کلینیک روانشناسی پینار می گوید معلمین این حوزه نباید تاسیس یا تشکیل گروه ها در نوجوانان و جوانان را مورد نقد و اعتراض قرار دهند و برخلاف آن باید سعی کنند تا حس همراهی و تعاون را در وجود آنها تقویت کنند.
- مورد دیگری که روانشناس خوب در کرج برای وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان مطرح می کند مربوط به نوع برگزاری آزمایش ها و امتحاناتی است که قابلیت و لیاقت شاگردان را ارزیابی می کند. همانطور که متخصص مشاوره کودک و نوجوان کلینیک پینار می گوید اگر در برگزاری این امتحانات خود معلم یا شاگرد مرتکب تقلب شوند و به واسطه این تقلب شاگرد نمره ی بالایی را اخذ کند به مرور زمان بقیه شاگردان نیز از این موضوع پیروی کرده و در نتیجه اساس و بنیان صداقت در محیط آموزشی متزل می شود. به واسطه همین موضوع کم کم خیانت و بی دیانتی در نوجوانان و جوانان تقویت شده و بعد زمانی که آنها وارد محیط های اجتماعی بزرگتری شوند بدون شک طوری که در محیط آموزشی خود یاد گرفته اند عمل کرده و از موقعیت خود و افراد مختلف هر گونه استفاده نامشروعی می کنند.
نکته: یک نکته مهمی که روانشناس خوب در کرج درباره وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان می کند این است که افراد در این سنین برای خود اهداف و ایده آل هایی را تعیین می کنند اما معلومات کافی در مورد آنها ندارند و به همین دلیل نمی توانند برای هدف های خود به صورت قاطع تصمیم گیری کنند از این رو معلم تنها کسی است که می تواند افراد را به درستی راهنمایی کرده و در سرنوشت آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.
https://clinicpinar.ir/ جوانان ,معلمین ,اخلاقی ,وظیفه ,روانشناس ,آموزشی ,اخلاقی جوانان ,وظیفه معلمین ,جوانان بیان ,نوجوان کلینیک ,برای وظیفه ,برای وظیفه معلمین ,درباره وظیفه معلمین ,نوجوان کلینیک پینار ,کلینیک روانشناسی پینار