وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان

در این مقاله می خواهیم درباره وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان صحبت کنیم

و نظر متخصصینی همچون یک روانشناس خوب در کرج را در این باره برای شما بیان کنیم.


مقدمه

بر اساس نظر روانشناس خوب در کرج و همان طور که خودتان می دانید دوران نوجوانی و جوانی  برای هر فرد دوران حساس و مهمی بوده و هر گونه تعلیم و آموزشی در این دوران اگر به صورت ناقص یا اشتباه انجام گیرد می تواند آسیب های جدی برای زندگی آن فرد و یا اجتماع در پی داشته باشد و چون در این سنین افراد بیشتر ساعات روزانه خود را در مدارس یا مراکز آموزشی می گذرانند از این حیث وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان یا نوجوانان بسیار مهم و حساس است که ما در این مقاله به کمک متخصص مشاوره کودک و نوجوان کلینیک روانشناسی پینار ، به برخی از  آنها اشاره می کنیم.


انواع وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان

  • مطابق گفته روانشناس خوب در کرج اولین موردی که می توان برای وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان کرد مربوط به مسائل مذهبی و است.

همانطور که  مشاور کودک و نوجوان کلینیک پینار می گوید افرادی که در مراکز آموزشی فعالیت دارند باید به این مسئله در رشد اخلاقی نوجوانان و جوانان توجه کرده و به آنها معلومات کافی را در این باره بدهند.معلمین باید تعصب جوانان را در مقابل گروه های مختلف با دید عمیق تری نگاه کرده و به آنها معترض نشود بلکه کوشش نمایند تا از تعصبات آنها کاسته و زمینه های تعاون و همدردی را با آنها مهیا سازند. روانشناس خوب در کرج می گوید چون شاگردان از فامیل ها و آشناهای مختلف تجارب گوناگونی حاصل کرده اند بنابراین مطالعه و نوع افکارشان به یک گونه نیست. و معلمین نیز باید این موضوع را مد نظر داشته و همچنین باید صبر و حوصله خود را در مقابل مواردی مانند الفاظ رکیک یا تند نوجوانان و جوانان بالا ببرند و سعی کنند که کلام آنها را با محیط آموزشی همسو کنند.معلمین باید مسئله تزل فکری در این دوران را مد نظر داشته و سعی کنند تا موهومات پرستی و خرافات را از تفکر جوانان از بین ببرند و در این موضوع افراط یا تفریط نکنند.

  • مورد بعدی که متخصص مشاوره کودک و نوجوان پینار درباره وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان می کند مربوط به تدریس و آموزش تاریخ است.

به گفته  روانشناس خوب در کرج باید در تدریس تاریخ کوشش شود تا از تعصبات اجتماعی کاسته و مراقب بود که جوانان تبدیل به مقصد افراد جاه طلب و خودخواه نشوند.

  • مورد بعدی که روانشناس خوب در کرج برای وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان می کند مربوط به افرادی است که دروس اجتماعی را آموزش می دهند.

مشاور کودک و نوجوان کلینیک روانشناسی پینار می گوید معلمین این حوزه نباید تاسیس یا تشکیل گروه ها در نوجوانان و جوانان را مورد نقد و اعتراض قرار دهند و برخلاف آن باید سعی کنند تا حس همراهی و تعاون را در وجود آنها تقویت کنند.

  • مورد دیگری که روانشناس خوب در کرج برای وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان مطرح می کند مربوط به نوع برگزاری آزمایش ها و امتحاناتی است که قابلیت و لیاقت شاگردان را ارزیابی می کند. همانطور که متخصص مشاوره کودک و نوجوان کلینیک پینار می گوید اگر در برگزاری این امتحانات خود معلم یا شاگرد مرتکب تقلب شوند و به واسطه این تقلب شاگرد نمره ی بالایی را اخذ کند به مرور زمان بقیه شاگردان نیز از این موضوع پیروی کرده و در نتیجه اساس و بنیان صداقت در محیط آموزشی متزل می شود. به واسطه همین موضوع کم کم خیانت و بی دیانتی در نوجوانان و جوانان تقویت شده و بعد زمانی که آنها وارد محیط های اجتماعی بزرگتری شوند بدون شک طوری که در محیط آموزشی خود یاد گرفته اند عمل کرده و از موقعیت خود و افراد مختلف هر گونه استفاده نامشروعی می کنند.

نکته: یک نکته مهمی که روانشناس خوب در کرج درباره وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان بیان می کند این است که افراد در این سنین برای خود اهداف و ایده آل هایی را تعیین می کنند اما معلومات کافی در مورد آنها ندارند و به همین دلیل نمی توانند برای هدف های خود به صورت قاطع تصمیم گیری کنند از این رو  معلم تنها کسی است که می تواند افراد را به درستی راهنمایی کرده و در سرنوشت آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.


https://clinicpinar.ir/

کاربرد آزمون های روانی

وظیفه معلمین در رشد اخلاقی جوانان

راهنمای کاربردی آزمون ها

جوانان ,معلمین ,اخلاقی ,وظیفه ,روانشناس ,آموزشی ,اخلاقی جوانان ,وظیفه معلمین ,جوانان بیان ,نوجوان کلینیک ,برای وظیفه ,برای وظیفه معلمین ,درباره وظیفه معلمین ,نوجوان کلینیک پینار ,کلینیک روانشناسی پینار
مشخصات
آخرین جستجو ها